معرفی و خرید ملک در بدروم

معرفی و خرید ملک در بدروم

این شهر در جنوبی ترین بخش یونانی ترکیه و در منطقه ای به نام موگلا قرار دارد. بدروم بخشی از شهر باستانی هالیکارناس است که دارای استحکامات، ساختمان های سنگی، معابد، خیابان های سنگ فرش شده و مقبره های بزرگ بوده و به همین علت جزو یکی از عجایب هفتگانه باستانی می باشد. پس از دوران افول، از شهر، فقط یک دهکده باقیماند که مردم در آن ماهی گیری می کردند تا قرن بیستم یعنی زمانی که انقلاب فرهنگی و روشنفکری ترکیه همه گیر شد. امروزه بدروم با سواحل جذاب و ریزورت هایی بر فراز صخره ها، مردم را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.بدروم در منطقه ای با آب و هوای ناب مدیترانه ای واقع شده است. از ویژگی های آب و هوای بدروم، تابستان گرم و طولانی، بهار و پاییز مطبوع و زمستان کوتاه و معتدل است.

از لحاظ جغرافیایی شهر بدروم در ترکیه یکی از شهرهای جنوبی و ساحلی در این کشور محسوب می شود که در استان موغله و در همسایگی دریای اژه قرار گرفته است. این شهر ساحلی کوچک دارای مساحت ۶۸۶ کیلومتری است و کاملا حال و هوای آن توریستی می باشد. بدروم یکی از بهترین مناظر کلی را در ترکیه دارد! منظورمان از این تعبیر این است که شهر بدروم در ترکیه دیدی بسیار زیبا و استثنائی به سمت دریای آبی اژه دارد. درباره ی معنای شهر بدروم یا بودروم باید بگوییم که به این خاطر که این شهر در پایین ترین نقطه ی ترکیه قرار گرفته است به این شهر، بدروم که در زبان ترکی به معنای پایین است؛ می گویند. البته یکی دیگر از اسم های بدروم، هالیکارناسوس است که کاملا اسمی یونانی است.

تاریخچه بدروم

بدروم دارای تاریخچه ای فوق العاده عمیق است و مردم هزاران سال است به طور مداوم در آن زندگی می کنند. موقعیت آن باعث شده که بسیاری از تمدن ها و وقایع تاریخی در آن رخ داده است و امروزه به مکانی مهم برای مورخین تبدیل شده است.

مورخان شواهد کمی در مورد تأسیس سرزمین اصلی بدروم دارند. اولین ذکر شناخته شده از آن مربوط به قرن هفتم قبل از میلاد است. هنگامی که شوالیه های سنت جان برای ساختن قلعه خود وارد این شهر شدند، ویرانه های یک قلعه قدیمی را پیدا کردند، و آن قلعه را از نو ساخته و حکوت خود را تشکیلی دادند، این سازه تقریباً حدود 1100 سال قبل از میلاد توسط دورانیان ساخته شده است. تأسیس این شهرها کار آسانی نبود، زیرا دوریان ها اولین افرادی نبودند که در این منطقه سکونت داشتند. آنها مجبور بودند حملات مداوم بومیان Carian را کنترل کنند ولی پس از مدتی این دو گروه با هم متحد شدند.

در سال 546 پیش از میلاد، پارسیان شهرهای یونانی ساحل اژه را تصرف كردند و هالیکارناسوس (بدروم) با بقیه شهر ها سقوط کرد. تا مدت ها سلسله پارس ها بر این شهر حکومت می کرد.

در اواخر دوران امپراطوری عثمانی، شهر باستانی هالیکارناسوس، بدروم به یک دهکده ماهیگیری ساده تبدیل شده بود، اما در سال 1940 هنگامی که گردشگری وارد منطقه شدند، همه چیز تغییر کرد. اکنون در طول تابستان، این شهر میزبان توریست ها از سراسر جهان می باشد. اگر اتفاق بیفتد که در فصلی از این شهر بازدید کنید، هنوز می توانید از بافت روستایی و قدیمی این شهر را مشاهده کنید.

جاذبه های گردشگری بدروم

قلعه سنت پیتر: قلعه‌ با‌شکوه سنت پیترکه به خوبی با گذر زمان محافظت شده و به همان زیبایی و استحکام باقی مانده است در سواحل شهر بدروم  قرار دارد ، این قلعه‌ زیبا مکانی ایده‌آل برای علاقه‌ مندان به تاریخ است تا با گشت زدن در آن ، با گوشه ‌ای از تاریخ پر فراز‌ و نشیب ترکیه آشنا شوند و درون این قلعه مجموعه ‌ای از صنایع دستی قدیمی که در همین مکان پیدا شده‌ اند جمع شده و برای بازدید و تماشا عام به نمایش گذاشته شده است ،  برج بلند قلعه از دور به زیبایی نمایان است و جلوه حیرت انگیزی به افق و چشم ‌انداز زمین و دریا داده است که به شما گردشگران ترکیه در بدروم  پیشنهاد می‌ کنیم که برای بازدید از این قلعه در ساعات پایانی بعد‌از‌ظهر برنامه‌ ریزی کنید زیرا در این زمان علاوه بر این که از هوای مطبوع و خنک لذت خواهید برد ، از دیدن منظره‌ فوق العاذه غروب آفتاب از برج قلعه شگفت‌ زده خواهید شد و لذت میبرید.

آمفی تئاتر بدروم:  نسبت به استانداردهای رومی کوچک است؛ اما با زیبایی و ظرافت تمام بازسازی شده است و چشم‌انداز ردیف بالایی آن به سمت کوه‌ها و شهر، فوق‌العاده چشم‌نواز است. تئاتر باستانی بدروم در روزهای اوج خود در قرن ۴ میلادی، ظرفیت ۱۳ هزار تماشاگر را داشته است. اگر در تابستان از بدروم دیدن می‌کنید می‌توانید از تماشای برنامه‌ها و کنسرت‌هایی که در تئاتر باستانی برگزار می‌شود، لذت ببرید.

موزه هنرهای زکی مورن:  برای ادای احترام به زکی مورن، خواننده، آهنگساز و بازیگر مشهور ترکی بنا شد. این موزه در آخرین محل اقامت این هنرمند قبل از مرگش واقع شده است. او به خاطر ایجاد تحولی در موسیقی ترکی شهرت یافت. موزه هنر زکی مورن شامل بسیاری از آثار شخصی، اطلاعات، کالاها و یادبودهایی از کارهای برجسته او است که نحوه تاثیرگذاری مورن در موسیقی معاصر ترکی را نشان می‌دهد.

دروازه میندوس:  یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بدروم است. این دروازه آخرین بخش باقی مانده از دیوار مستحکمی است که به دستور شاه ماسول به دور شهر باستانی هفت کیلومتری بنا شده بود. در اطراف این دروازه چندین جاذبه‌ی باستانی از جمله مقبره‌های پراکنده و بقایای یک قلعه متعلق به قرن چهارم پیش از میلاد هم وجود دارد؛ اگرچه هیچ یک از این آثار، نکته‌ی قابل توجهی ندارند؛ اما در کنار هم، تجربه و گردش تاریخی جذابی را پدید می‌آورند.

خلیج بارداکچی: یکی از زیباترین نقاط بدروم است. اگر آن‌قدر خوش‌شانس باشید که در یکی از هتل‌های این منطقه اقامت کنید، می‌توانید از چشم‌انداز خیره‌کننده خلیج، سواحل، درختان نخل و بسیاری از امکانات رفاهی و خدمات گردشگری این منطقه لذت ببرید. اگر می‌خواهید یک تعطیلات رویایی را در کنار دریا سپری کنید، بازدید از خلیج بارداکچی را فراموش نکنید.

جزیره خرگوش: یکی از مناطق محبوب شاه ماسول بوده است و به دستور او راهی برای اتصال این جزیره به سرزمین اصلی ساخته شد. خرگوش‌های وحشی زیادی در این جزیره آرام زندگی می‌کنند. جاذبه‌های تاریخی و باستانی منحصربه‌فردی در جزیره خرگوش وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. 

خرید ملک در بدروم

یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک در بدروم یالیکاواک است که در منطقه زیبا با تپه ها و آسیاب های بادی ، استخرهای طبیعی متصل به دریا  و تفریحگاه های ساحلی جدید قرار دارد شما هم میتوانید آپارتمان هایی با قیمت مناسب پیدا کنید و هم ویلاهای لوکس با استخرهای خصوصی و باغ که روی تپه ها ساخته شده اند و منظره ای چشم نواز رو به دریا دارند یالیکاواک بیشترین تعداد املاک رو به دریا در بودروم و همچنین مجتمع های مدرن با آپارتمان هایی با قیمت مناسب را دارا میباشد و در چند سال اخیر این به محله ای پر نشاط پر از رستوران ، مرکز خرید و ملک فروشی و اجاره ای و امکانات دیگرتبدیل شده است که 12 ماه سال رونق دارند، تقاضا برای املاک فروشی و اجاره ای در یالیکاواک هر سال بالاتر میرود درآمد حاصل از اجاره در این ناحیه بالاست آپارتمان هایی که دید به دریا دارند و ویلاهایی که استخر خصوصی دارند سرمایه را زودتر از املاک که در نقاط دیگرند باز میگردانند

از دیگر جاذبه های بودروم میتوان به تورگورتریس در مرکز بودروم اشاره کرد که در آن آپارتمان و ویلا های زیادی برای فروش هست و همینطور خانه های سنگی فروشی که تنها احتیاج به نوسازی و مرمت دارند

بودروم علاوه بر مالکان خارجی مالکان ترک هم دارد و در میان شهروندان ترکیه محبوب است به طوری که بیش از 80 درصد خانه های لوکس و خاص آن به ساکنان ترک آن تعلق دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ناب هاوس مراجعه نمایید.  

Comments